2007. november 5., hétfő

Ki a designer?

Aki alkotó fantáziával, kreativitással, szakmai kultúrával, kellő felkészültséggel és gyakorlattal rendelkezik ahhoz, hogy érdemi segítséget nyújtson megrendelőinek tervezési problémák megoldásához. Aki képes arra, hogy a felmerült feladatokra – esetenként más szakemberekkel együttműködve, szempontjaik figyelembevételével – formailag is teljes értékű, a felhasználó számára vonzó, a piacon versenyképes megoldást találjon.
Nem a diploma tesz valakit designerré, ahogy közgazdásszá, jogásszá, orvossá sem. Megtörténhet, hogy valaki autodidaktaként, intézményes képzés nélkül is el tudja adni magát egy-egy ilyen területen. De nem kis kockázatot vállalnak az ügyfelei

Sikerre törekvő cégek ma általában keveset bíznak a véletlenre: egy-egy új termék kialakításához, új szolgáltatás bevezetéséhez magas szinten képzett szakemberek sokaságát foglalkoztatják, komoly technikai háttérrel, infrastruktúrával, kísérleti és tudományos műhelyekkel. A piacot uraló gazdasági vállalkozások tevékenységének többnyire évtizedek óta szerves része a design alkalmazása, a kutatás-fejlesztési tevékenységtől a reklám és a kommunikáció eszközeinek kialakításáig, a termelés, a marketing, az arculatformálás minden területén. Igényes kulturális környezetben felnőtt, magas szinten képzett, éles helyzetekben edzett designerek sokaságát alkalmazzák egy-egy tervezési feladat megoldásához. Mindezzel szemben a tehetséges amatőr lelkesedése és igyekezete szerény muníció a piacért folyó küzdelemben.

Az a vállalkozó, aki ma helyt akar állni, nem mondhat le a designban rejlő lehetőségek hasznosításáról, és ehhez célszerű megfelelő felkészültséggel és tapasztalattal rendelkező, képzett designerek közreműködését igénybe vennie.

Nincsenek megjegyzések: