Az emberek néha elfelejtik, hogy a designer, a tervező és a design, a terv nem ugyanaz.
Személyessé teszik a nem egyéni projektet, és ami tény, azt nem veszik figyelembe, ami szerint bizonyos döntések meghozása az ügyfél kérésére törvény (és azt sem szokták nagyon figyelembe venni, ha a designer azt mondja: KÖNYÖRGÖM EZ NEM ILLIK ODA). Kissé bosszantó, ha anélkül kezdik el bírálni munkánkat, hogy ismernék a terveljárás teljes történetét.
Viszont senki nem fogja tudni, mi volt az, amit kezdetben te javasoltál, csak a végeredményt látják. (Rengeteg tenderanyagot és egyéb szöveges és grafikai forrást bizalmasan kezelendő utasítással adnak át, csak belső használatra.)
Könnyű azt mondani, hogy „nem tetszik, mert olyan.. olyan..”- de azt nehéz megmagyarázni, hogy miért. Vagy ami még értékesebb: javasolni egy „jobb” megoldást.
A kritika- mindegy, hogy pozitív, vagy negatív- jó hatással lehet tárgyára, feltéve, ha konstruktív, és van értelme az adott körülmények között kifejteni.
Ez lehet ügyféligény, vagy anyagi megfontolás miatt.. bármi. A designer mindenképpen felelős a munkájáért.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése